Son yıllarda fındık bahçelerinde sıkça görülen külleme hastalığı, üreticileri yeniden endişelendirmeye başladı. Uzmanlar, özellikle yağışlı ve nemli havaların hastalığın yayılmasını hızlandırdığına dikkat çekti.
Yapılan açıklamada, külleme hastalığının yaprakların alt kısmında beyaz mantar tabakaları şeklinde görüldüğü belirtilirken, uzun süre devam etmesi halinde verim ve kalite kayıplarına yol açabileceği ifade edildi.
Üreticilerin bahçelerini düzenli kontrol etmeleri, hastalıklı yaprakları temizlemeleri ve gerekli ilaçlamaları zamanında yapmaları gerektiği vurgulandı.
Yetkililer, önlem alınmaması durumunda fındıkta çürüme ve ekonomik kayıpların yaşanabileceği uyarısında bulundu


FATSA CENAZE İLANI VE NÖBETÇİ ECZANELER 25.6.2026 3 VEFAT
KULAK MAHALLESİ’NDEN YARDIM ÇAĞRISI
30 YIL SONRA GELEN ANLAMLI BULUŞMA
“FATSA’MIZA BÜYÜK BİR AİLE OLARAK HİZMET ETMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”
YALIKÖY’DE KABOTAJ BAYRAMI COŞKUSU EKİN UZUNLAR KONSERİYLE ZİRVEYE ÇIKACAK